fredag 6 april 2012

Äggbravader, storhelg och filmkväll

Igår var Magnus ledig och vi hade våran "helg" tillsammans. Vi var iväg och storhandlande, kom sedan hem och Renberg kom med present till lille Kevin! :)

När Renberg sedan gick hem följde Magnus, Kevin och hunden honom en bit och gick sedan till Magnus bror så jag fick tid till att städa. Det är så underbart skönt och avkopplande att få städa känner jag! :)

När Magnus kom hem skulle Kevin ha mat med detsamma enligt han skärande och argsinta skrik. :P Det växlar liksom om på 2 minuter, "oj, jag är ju hungrig".

Micke var med Magnus en sväng hit och de spelade lite tvspel innan Micke gick igen. 

Nnu var det kväll och dags för våran "helg", vilket bestod av pizza, godis och nya mission impossible - som dessutom var riktigt bra tyckte jag. :) Kul med en "fettiskväll" i mitt bantande. :) Idag är det dock tillbaka i bättre mat igen - vilket känns riktigt bra :)

Alla firar påsk i stort sett nu tycker jag, så jag passade på att äta lite "påskmat" jag med. Efter mina bravader med äggkokningen slutade det inte i så mycket ägg, men laxen var ju toppengod! :)


Som ni ser blev det inte så mycket ägg - vilket beror på att jag inte är någon klippa i köket direkt :P
Jag skulle koka 2 ägg så jag hade ett över också. Kokade 7 minuter, skalade och får till min förskräckelse se att ägget är väääldigt löskokt då jag skalat ena. kikar in under äggvitat och tänker att detta går ju inte. Så jag fyller på vatten i kastrullen igen med ett oskalat och mitt skalade ägg igen för att koka vidare. Detta visar sig att det inte var det bästa iden jag haft under mina 23 år. När jag tror att de är klara - då jag gått på känn denna gång. ´tar jag upp det oskalade ägget och kikar in igen - PERFEKT... ser det ut som, när jag lägger det i äggskäraren och trycker så... SPLASCH, äggula överallt! Det var bara ytan på äggulan som såg bra ut, fick slänga ägget och hoppas på den andra ägget, det oskalade. Skalade detta och ser att detta inte heller var ett av mina bästa ägg direkt. Men men, gjorde så gott det gick och resulterade i äggvita med en touch av äggula. 
Ja, kära ni, se hur det kan gå. Vad lär vi oss av detta då? Jo, två saker.
*Ska jag bjuda på mat så trotsa på hämtmat eller laga den själv
*Koka aldrig samma ägg två gånger.
Nedå, så illa är det väl inte, men jag är ingen stjärna i köket kanske. :P 

Ne, nu är det dags för mig att ge Kevin lite mat så vi kommer ut på promenad idag. Är ju ensam med Kevin och Zeb hela helgen då Magnus jobbar typ 45 timmar storhelg, inte helt fel! :)

Simma lugnt! =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar